Před časem jsme měli ve třídě Palačinkování. Výuka tohoto dne se točila kolem pokrmu, který milují téměř všechny děti, ale nebylo to "jen" o přípravě palačinek. Na konci výuky si děti pojmenovaly, co se podle nich za ten den učily, co rozvíjely - vědomosti i dovednosti (viz fotografie níže).
Cíle tohoto dne:
Žáci po celou dobu výuky spolupracují. Zaměří se na klidné domlouvání, sdílení a naslouchání názorů a na práci s hlasem.
Žáci se dozvědí něco o historii tohoto pokrmu. Práce s Tabulkou tvrzení - žáci tvoří odhady, následně pracují s textem a hledají důkazy pro jednotlivá tvrzení, potom si sdílejí zjištěné informace s oporou o text, nakonec porovnávají své odhady se skutečností.
Žáci pracují podle popisu pracovního postupu (PPP). Přínosné je uvědomění, jak je důležité, aby byl PPP co nejpřesnější. (Poznámka: s PPP budeme pracovat i v budoucnu.)
Žáci si procvičí převody jednotek, provedou výpočty (nákup - cena, váha, záznamy do tabulek apod.).
Žáci prostřou stůl - vytvoří kulturní prostředí pro stolování. Pro inspiraci budou využívat digitální technologie.
Proces vaření a výsledek snažení naleznete zde
Dnes je 29. dubna 2024
a svátek má Robert.